Course
Diakonia as Christian Social Practice in a Changing Society
Christiansson Drake, Elisabeth & Hansson, Mats J & Linde, Stig, 2022. Diakoni – reflektion och praktik. Stockholm: Verbum (293 s. urval 150 s).
Edgardh, Ninna, 2019. Diakonins kyrka. Teologi, kön och omsorgens utmattning. Stockholm Verbum. (300 s).
Christiansson, Elisabeth & Stig Linde (red.), 2019. Kan barmhärtigheten institutionaliseras? Skellefteå: Artos. (243 s. urval 160 s.)
Ett biskopsbrev om diakoni. Biskopsmötet 2015. (10 s).
Tillkommer litteratur och annat material för fältstudiet (ca 200 s.) Väljs i samråd med lärare bland följande eller annan litteratur:
Bäckström, Anders, 2014. Välfärdsinsatser på religiös grund: förväntningar och problem. Skellefteå: Artos & Norma. (350 s).
Franciskus, Werkelid, Carl Otto, 2016. Om klimathot och ojämlikhet: påve Franciskus encyklika angående omsorgen om vårt gemensamma hem. Stockholm: Atlantis.
Helgesson Kjellin, Kristina, 2016. En bra plats att vara på: en antropologisk studie av mångfaldsarbete och identitetsskapande inom Svenska kyrkan. Skellefteå: Artos & Norma
Odén, Robert; Kristenson, Olle, 2013. Tillsammans för livet: mission och evangelisation i en värld i förändring. Bromma: Svenska missionsrådet.
Gärde, Johan, 2014. Religion och socialt arbete. 1. uppl.: Lund: Studentlitteratur.
Andreasson, Hans, 2017. Diakonatet inom Equmeniakyrkan. En utredning. Tillgänglig via https://gammal.equmeniakyrkan.se/wp-content/uploads/2017/10/Diakonatet-inom-Equmeniakyrkan-20171004.pdf
Literature last revised on September 1, 2022.
The schedule is available at the latest one month before the course starts. We do not recommend that you print the schedule as some changes may happen.


Grades
A = Excellent, B = Very good, C = Good, D = Satisfactory, E = Sufficient, Fx = Insufficient, F = InsufficientExamination Format
- Papers
- Seminars
Grundläggande behörighet.
- Completion of a course requires a minimum of 80% attendance at lectures and 100% attendance at seminars/group work and other assignments. Absence beyond that can be compensated by supplementing assignment(s) if the instructor finds it possible. In case of an absence of 50% or more, the course is considered as interrupted, even if assignments have been completed.
- Students have the opportunity to take the exam according to the original course syllabus within two years after the course. If there are special reasons, such a re-examination can also take place later. Normally, teaching is not given according to an older syllabus. The possibility of exemption shall be decided by the president or vice president.
- If a student due to disability has a decision from the EHS on special pedagogical support, the examiner shall, if necessary, adapt the examination and conduct the examination in an alternative way.
Established by Subject Representative College at Enskilda Högskolan Stockholm on March 24, 2021.