Course
Contemporary Theological Ethics
Butler, Judith, 2015. Notes Toward a Performative Theory of Assembly. Cambridge Mass.: Harvard University Press (219 s)
MacIntyre, Alasdair, 2016. Ethics in the Conflicts of Modernity: An Essay on Desire, Practical Reasoning, and Narrative. Cambridge: Cambridge University Press. (315 s)
Niebuhr, Reinhold, 2011. The Children of Light and the Children of Darkness. A Vindication of Democracy and a Critique of Its Traditional Defence. Chicago: University of Chicago Press. (224 s)
Porter, Jean, 1999. Natural and Divine Law. Reclaiming the Tradition for Christian Ethics. Grand Rapids: Eerdmans. (348 s)
Scranton, Roy, 2019. Att lära sig dö i antropocen: reflektioner över en civilisations slut. Stockholm: Lil’Lit förlag. (157 s)
Serene, Jones, 2019. Call it Grace. Finding Meaning in an Fractured World. New York: Viking. (304 s)
Volf, Miroslav, 1996. Exclusion and Embrace. A Theological Exploration of Identity, Otherness, and Reconciliation. Nashville, TN: Abingdon Press. (336 s)
Weil, Simone, 2013. Om de politiska partiernas allmänna avskaffande. Umeå: h:ström Text Kultur (58 s)
Literature last revised on October 8, 2018.
The schedule is available at the latest one month before the course starts. We do not recommend that you print the schedule as some changes may happen.

Grades
A = Excellent, B = Very good, C = Good, D = Satisfactory, E = Sufficient, Fx = Insufficient, F = InsufficientExamination Format
- Papers
- Seminars
Kurser i teologi/religionsvetenskap, 120 hp, varav minst 15 hp systematisk teologi på fördjupningsnivå, eller godkända kurser för en kandidatexamen i teologi/religionsvetenskap, 180 hp, där minst 150 hp utgörs av teologi/religionsvetenskap eller motsvarande. Dessutom kunskaper i svenska och engelska motsvarande kraven för grundläggande behörighet.
För fullgjord kurs krävs minst 80% närvaro vid föreläsningar och 100% närvaro vid seminarier/gruppövningar och andra tillfällen för redovisning. Frånvaro därutöver kan kompenseras genom kompletteringsuppgift (-er) om kursansvarig lärare bedömer det möjligt. Vid frånvaro om 50 % eller mer betraktas kursen som avbruten, även om examinationsuppgifter har genomförts.
Established by Subject Representative College at Enskilda Högskolan Stockholm on September 14, 2010.
Last revised on January 24, 2018.