Course

Evangelism and mission

Bosch, David, 1991. Transforming Mission: Paradigm Shifts in Theology of Mission. Maryknoll: Orbis books, 1991. (Cirka 300 sidor i urval).

Eckerdal, Jan, 2017. Kyrka i mission. Att gestalt kristen tro i en efterkristen tid. Stockholm: Verbum. (170 s.)

Mats Aldén (red.), 2021. En kyrka driven av mission: präst och diakonmötesavhandling för Lunds stift 2022. Arcus förslag. (300 s)

Kurlberg, Jonas & Peter M. Phillips (red.), 2020. Missio Dei in a digital age. London: SCM Press. Publicerad: London : SCM Press, 2020. (274 s)

Melin, Jonas et al, 2020. Vi planterar nya församlingar: 12 berättelser från hela Sverige. Falun: Scandbook, 2020. (238 s.)

Dessutom väljs ett litteraturspår för 400-nivå

Inriktning evangelisation/mission i utlandet (välj minst tre av följande titlar)

Björk, Gustaf, 2014. Förändring av missionssynen? Perspektiv på Svenska kyrkans mission 1945-2000 speglad genom ledning och missionärer.

Claesson, AnnaMaria, 2001. Kinesernas vänner: en analys av missionens berättelse som ideologi och utopi.

Janzon, Göran, 2008. ”Den andra omvändelsen”: från svensk mission till afrikanska samfund på Örebromissionens arbetsfält i Centralafrika 1914-1962.

Sidenvall, Erik, 2009. The Making of Manhood among Swedish Missionaries in China and Mongolia, c 1890-c 1914.

Sundberg, Carl, 2021. Conversion and Contextual Conceptions of Christ: a missiological study among young converts in Brazzaville, Republic of Congo.

Åhman, Bertil, 2014. Daniel Ndoundou; Väckelseledare i den Evangeliska Kyrkan i Kongo.

Inriktning evangelisation/mission i Sverige (välj minst tre av följande titlar + en rapport)

Boij, Anita, 2002. Jorden är mörk och svart: vad som rör pastorer i Svenska Missionsförbundet när de ska predika om samhället.

Holmefur, Niklas, 2016. Den osynliga religionen: analys av policy för svensk utvecklingspolitik 2010-2014.

Josefsson, Ulrik & Wahlström, Magnus (red.), 2017. Teologi för hela skapelsen: en studie om teologiska grunder för engagemang i miljö och samhälle.

Moberg, Jessica, 2013. Pitey, Intimacy and Mobility: A Case Study of Charismatic Christianity in Present-day Stockholm.

Neve, Mattias, 2021. In Pursuit of Proximity: a missiological study of four “emerging church” communities in Sweden.

Rapporter

https://efk.se/download/18.45c4761c1877437d5871c77f/1683097740100/Rapport-Frikyrkan%20i%20orten-digital.pdf

https://www.myndighetensst.se/download/18.ce9bd811792c1017a479632/1624441119800/frikyrkoundersokningen-2021.pdf

The schedule is available at the latest one month before the course starts. We do not recommend that you print the schedule as some changes may happen.

Open the Schedule

Daniel Strömner

Daniel Strömner

PhD-student, Pastor in Uniting Church in Sweden

daniel.stromner@ehs.se

Grades

A = Excellent, B = Very good, C = Good, D = Satisfactory, E = Sufficient, Fx = Insufficient, F = Insufficient

Examination Format

  • Papers
  • Seminars

Kurser i teologi/religionsvetenskap, 120 hp, varav minst 15 hp på fördjupningsnivå inom något av de ämnen som ingår i kursen, eller godkända kurser för en kandidatexamen i teologi/religionsvetenskap, 180 hp, där minst 150 hp utgörs av teologi/religionsvetenskap eller motsvarande. Dessutom kunskaper i svenska och engelska motsvarande kraven för grundläggande behörighet.

  • Completion of a course requires a minimum of 80% attendance at lectures and 100% attendance at seminars/group work and other assignments. Absence beyond that can be compensated by supplementing assignment(s) if the instructor finds it possible. In case of an absence of 50% or more, the course is considered as interrupted, even if assignments have been completed.
  • Students have the opportunity to take the exam according to the original course syllabus within two years after the course. If there are special reasons, such a re-examination can also take place later. Normally, teaching is not given according to an older syllabus. The possibility of exemption shall be decided by the president or vice president.
  • If a student due to disability has a decision from the EHS on special pedagogical support, the examiner shall, if necessary, adapt the examination and conduct the examination in an alternative way.

Established by Subject Representative College at Enskilda Högskolan Stockholm on May 22, 2024.