Course
The historical Jesus
Horsley, Richard A., 2013. The Prophet Jesus and the Renewal of Israel: Moving Beyond a Diversionary Debate. Grand Rapids: Eerdmans (156 s).
eller
Oakman, Douglas E., 2012. The Political Aims of Jesus. Minneapolis: Fortress. S. 2-138 (136 s).
Kazen, Thomas, 2013. Scripture, Interpretation, or Authority? Motives and Arguments in Jesus’ Halakic Conflicts. WUNT 320. Tübingen: Mohr Siebeck. S. 1-51, 283-302, samt ett av kapitlen 2 (53-111), 3 (113-194), eller 4 (195-282) (ca. 150 s).
eller
Miller, Robert J., 2003. Born Divine: The Births of Jesus & Other Sons of God. Santa Rosa: Polebridge. S. 1-258 (258 s).
eller
Wedderburn, A. J. M., 1999. Beyond Resurrection. Peabody: Hendrickson (226 s).
Scott, Bernard Brandon, 2001. Re-imagine the World: An Introduction to the Parables of Jesus. Santa Rosa: Polebridge. S. 1-150 (150 s).
eller
Levine, Amy-Jill, 2014. Short Stories by Jesus: The Enigmatic Parables of a Controversial Rabbi. New York: HarperOne (150 sidor urval).
Theissen, Gerd & Merz, Annette, 1998. The Historical Jesus. A Comprehensive Guide. Minneapolis: Fortress. S. 1-62, 90-150, 162-572 (460 s).
Wassén, Cecilia & Hägerland, Tobias, 2016. Den okände Jesus: berättelsen om en profet som misslyckades. Stockholm: Langenskiöld (224 s).
Kompendium med artiklar på kurshemsidan (ca. 200 s).
Literature last revised on April 26, 2017.
The schedule is available at the latest one month before the course starts. We do not recommend that you print the schedule as some changes may happen.
Grades
A = Excellent, B = Very good, C = Good, D = Satisfactory, E = Sufficient, Fx = Insufficient, F = InsufficientExamination Format
- Papers
Kurser i teologi/religionsvetenskap, 120 hp, varav minst 15 hp bibelvetenskap på fördjupningsnivå, eller godkända kurser för en kandidatexamen i teologi/religionsvetenskap, 180 hp, där minst 150 hp utgörs av teologi/religionsvetenskap eller motsvarande. Dessutom kunskaper i svenska och engelska motsvarande kraven för grundläggande behörighet.
För fullgjord kurs krävs minst 80% närvaro vid föreläsningar och 100% närvaro vid seminarier/gruppövningar och andra tillfällen för redovisning. Frånvaro därutöver kan kompenseras genom kompletteringsuppgift (-er) om kursansvarig lärare bedömer det möjligt. Vid frånvaro om 50 % eller mer betraktas kursen som avbruten, även om examinationsuppgifter har genomförts.
Established by Subject Representative College at Enskilda Högskolan Stockholm on December 15, 2015.
Last revised on February 22, 2017.